Nawet najlepiej wykonana strona nie jest nic warta jeżeli nie trafia do odbiorców którzy będą zainteresowani jej treścią aby tak się działo powinna ukazywać się na wysokich pozycjach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek (niekwestionowanym liderem obecnie jest oczywiście wyszukiwarka GOOGLE ale systematycznie zwiększa się udział wyszukiwarki firmowanej przez Microsoft BING) dla słów, fraz kluczowych ważnych dla tematyki witryny.

Należy zauważyć, że często popełniany jest błąd przez klientów zamawiających wykonanie stron internetowych. Polega on na tym, że rozdzielają wykonanie strony internetowej a w dalszej kolejności zlecają optymalizację i pozycjonowanie, gdzie często potrzebna jest poważna ingerencja w już działającą stronę. Dlatego potrzebne jest spójne podejście do obu tematów mających znaczenie w sukcesie strony internetowej w globalnej sieci.

Współpraca w zakresie pozycjonowania i optymalizacji warunkowana jest przez obustronną umowę o indywidualnych warunkach - główne założenia takiej umowy sporządzanej między stronami:

  • umowa na czas nieokreślony z możliwością wymówienia z miesięcznym wypowiedzeniem,

  • płatność za usługę składa się z dwóch części: stałej oraz kwoty wyliczanej na podstawie aktualnych pozycji dla założonych fraz kluczowych - przy czym premiowane płatnością są tylko pozycje w pierwszej 10 wyszukiwarki google - lub inne zasady określone w umowie.